-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31567 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

منظور قرآن كريم از فرشتگاني كه مراقب اعمال انسان هستند وَ إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَـَفِظِينَ # كِرَامًا كَـَتِبِينَ # يَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ (انفطار، 10ـ12) چيست؟

منظور از حافظين در آيه فوق، فرشتگاني است كه مأمور حفظ و نگهداري اعمال انسانها، اعم از نيك و بد در همين دنيا هستند كه در آيه 17ـ18 سوره شريفه ق به آنها اشاره كرده و ميفرمايد: إِذْ يَتَلَقَّي الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَ عَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ # مَّا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلآلَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ; به خاطر بياوريد، هنگامي را كه دو فرشته راست و چپ كه ملازم شما هستند، اعمال شما را تلقي و ثبت ميكنند، انسان هيچ سخني را تلفظ نميكند، مگر اينكه نزد آن، فرشتهاي مراقب و آماده براي انجام دادن مأموريت است.

اين فرشتگان در طول زندگي هر فردي همراه او هستند و با نوشتن، اين اعمال را حفظ ميكنند و براي روز جزا در قيامت آماده ميكنند; همان فرشتگاني كه اميرالمؤمنين عليدر دعاي كميل دربارة آنها ميفرمايد: و كلّ سيّئة?گمرت باثباتها الكرام الكاتبين ...; و هر كار بدي را كه به نويسندگان گراميت دستور ثابت كردنش دادي، همان نويسندگاني كه آنها را موكل بر ثبت اعمال من كردي و آنها را به ضميمه اعضا و جوارحم گواه بر من كردي. ...

همچنين در يكي از خطبههايشان كه مردم را در آن به تقوا دعوت كردهاند، ميفرمايند: بدانيد اي بندگان خدا كه مراقباني از خودتان بر شما گماشته شده و ديدبانهايي از اعضاي پيكرتان و نيز بدانيد حسابگران راستگو اعمال شما را ثبت ميكنند و حتي شمارة نفسهايتان را نگه ميدارند، نه ظلمت شب تاريك شما را از آنها پنهان ميدارد و نه درهاي محكم و فرو بسته....(نهج البلاغه، ترجمه علامه جعفري;، خ 157، فراز ششم، ص 464، دفتر نشر فرهنگ اسلامي / جهت آگاهي بيشتر: تفسير نمونه آية الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 26، ص 224ـ230، دارالكتب الاسلاميه / تفسير الميزان، علامه طباطبايي;، ج 20، ص ؟، نشر اسلامي.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.